Čišćenje I Detoksikacija – Detox Hladno Cijeđenim Sokovima Što je to?

Često korištena metoda propagirana kao najbolje rješenje mnogih težih zdravstvenih problema su upravo postovi.

 

Čišćenje i detoksikacija- Detox hladno cijeđenim sokovima? Što je to?

Započevši naše putovanje i priču sa zdravom hranom, htjeli smo saznati apsolutno sve o ovoj temi i upoznati sve metode koje su pioniri ovog pokreta koristili kako bi pomogli ljudima postići ili povratiti zdravlje uma i tijela.

Po teoriji, post je definiran kao period izostanka unosa sve krute i tekuće hrane, osim vode. No, zbog prirode slučajeva, praktičnosti i različitih zdravstvenih problema kojima su ljudi bili suočeni, javila se potreba i za postom sokovima.

Detox sokovima danas se svodi na unos isključivo vode i svježe iscijeđenih sokova od povrća, te dozvoljava upotrebu biljnih čajeva i ovisno o slučaju, sokova od manje slatkog voća. Ta vrsta posta je danas i najpopularnija i smatra se sigurnijom od posta isključivo vodom.

Vrste posta?

Kada pričamo o detoksikacijskom postu u zdravstvene svrhe obično govorimo o dugotrajnijem postu u trajanju od najmanje 7 dana, pa sve do 40 dana, iako ima i onih koji provode 60-100 dana na postu i osjećaju se i izgledaju bolje no ikada. Pored toga postoje i mini postovi u trajanju od svega par dana (obično 3 do 5 dana) i polupostovi ili isprekidani postovi (intermittent fasting) u trajanju od svega par sati pa do pola dana.

Isto tako, valja razlikovati post (juice fast) ili u doslovnom prijevodu, gozbu (juice feast) sokovima. Osnovna razlika javlja se u količini soka koju dnevno konzumiramo. Kod “gozbe“ sokovima nema restrikcija i dnevno možete unositi svježih sokova koliko vas je volja (obično između 2-4l), dok kod posta sokovima tu se obično radi o manjim količinama (otprilike 1-2l soka dnevno).

Koja vrsta sokova?

Kod posta sokovima važno je naglasiti da se radi o svježe cijeđenim sokovima, bez dodatka konzervansa i šećera. Najbolje da su sokovi cijeđeni na sokovnik koji radi po principu hladnog prešanja jer na taj način prezerviramo najviše nutrijenata i enzima (na takvom sokovniku upravo mi i proizvodimo). Važno je da povrće prevladava. Takav sok je najjači čistać i alkalizator, stvara manje probleme i promijene u razini šećera u krvi i drži vas duže sitima. Naravno, voće je potrebno radi slatkoće I ukusa samog soka, ideja je da budu i ukusni uz sve ostale dobrobiti koje nam rade.

Post i gubljenje težine?

Ako se ne radi o nekom teško bolesnom stanju, nema potrebe za dugotrajnim detoxom sokovima, a kratktrojani post u trajanju od 3-7 dana je odličan i zdrav način gubljenja na težini. Kada je riječ o prekomjernoj težini i zadržavanju masnoće, u većini slučajeva se radi o pokušaju tijela da spremi nakupine tjelesnih toksina na najsigurniji način, u masnim stanicama, na mjestima podalje od vitalnih organa. Post sokovima pomaže izlučivanje tih toksina dok s druge strane tijelo troši stvorene zalihe sakupljenih adipoznih masnoća kao primarni izvor energije u slučaju neimaštine, odnosno gladovanja. Ponekad je uzrok težine zadržavanje tekućine na određenim mjestima, posebice kod žena. Korištenjem sokova, efikasno se eliminira zadržana tekućina kroz bubrege i urinarni trakt. Htjeli bi naglasiti da pored konzumacije sokova, konzumirate dostatne količine vode i biljnih čajeva. Sokovi vam daju potrebne nutrijente, olakšavaju i pospješuju čišćenje, a voda i biljni čajevi obavljaju funkciju ispiranja izlučenih otrova iz organizma.

Kao i provođenje samog posta, jednako je važna priprema za post i period prelaska na krutu hranu. Kod planiranja dugotrajnijeg posta važno je polagano pripremiti tijelo na manji unos hrane da se tijelo ne šokira i pogotovo ako vam je cilj gubljenja na težini, dovede do protu-efekta te vas navede da posustanete ili počnete unositi abnormalne količine hrane poslije posta. Savjetujemo da si uzmete dovoljno vremena za psihofizičku adaptaciju na manju količinu hrana na način da tjedan dana prije počnete unositi više sirove lakše probavljive hrane, zelenih salata itd… te postupno smanjujete tu količinu kako se približavate danima posta. Kod prekida posta važno je naglasiti da treba krenuti postupno s krutom hranom, te jesti sporo i dobro žvakati. Uzmite u obzir da vaš probavni trakt nije dolazio u kontakt s hranom duži period i trebati će mu vremena da se navikne na hranu, pogotovo onu u krutom stanju.

Osim toga, jako je važan i način prehrane na koji se vraćate. Ako ste provodili post da se pročistite i onda se vratite starom načinu prehrane koji vas je, naravno, pored drugih faktora doveo do toga gdje ste sada, to baš nema velikog učinka. Prilikom planiranja svakog detoxa važno je odrediti kakvoj prehrani i stilu života se želite vratiti. Neka to bude cjelovita hrana, sa velikim udjelom sirovih namirnica (posebno zelenog lisnatog povrća) i sokova. Detox sokovima i zdrava, “čista” prehrana će vas održati zdravima i vitalnima bez velikih odricanja.

Za kraj…

Detox je vrijeme koje prije svega trebate provesti sami sa sobom, njegujući svoje tijelo (masaže, sauna, suho četkanje, hidrokolon) i čisteći svoje mentalne i emotivne blokade koje UVIJEK idu ruku pod ruku i uz fizičke manifestacije bolesti tijela. Stoga poradite i na ovom aspektu, odbacite nepotrebno, osvijestite potrebno, poradite na emotivnom, duboko dišite, raadujte se i promatrajte s ljubavlju sve oko sebe. Otpustite i oprostite. Ono što jesi i što osjećaš, to privlačiš, dakle osjećajte ljubav i osvijestite važnost sadašnjeg trenutka jer iako nam se to ponekad teško činiti, upravo te dvije stvari će dovesti do velikih promjena na svim razinama našeg postojanja.

Leave a Reply

Your email address will not be published.